Witaj

Tuzmer

1. Nalewka malinowa dziadka Jeżyka Przynieś Jerzemu maliny i szałwię (33 lvl) (należy przejść przez "Zajazd pod Różą Wiatrów", Jeżyk potem lekko w górę) – jedna porcja malin będzie zbyt zepsuta, należy iść po drugą – a teraz po drugą szałwię bo ta którą daliśmy wcześniej uschła – na nagrodę ciut czekamy – 25,8k expa, 1k złota i Nalewka dziadka Jeżyka (konsumpcyjne: 10 sztuk leczących po 500 punktów życia) 2.Pomóż arystokratce przygotować się na bal (50 lvl) – zleca Adanna, na prawo od Areny Gladiatorów - udaj się do krawca Broka (Nithal) po suknię dla arystokratki - zapytaj Roana (Ithan), czy nie ma na sprzedaż jedwabnego materiału – ma i owszem, ale za 5k – wracamy do Broka - poczekaj, aż Brok uszyje suknię – za 3k da pakun - zanieś suknię Adannie - udaj się do dzieci z sierocińca (w Porcie, lewy górny róg) i zapytaj, czy zrobią dla Adanny naszyjnik – szukamy tam sierotki Marysi i przynosimy jej 5 muszli (chropowata w dotyku..) i jedną rozgwiazdę - poczekaj, aż Marysia zrobi naszyjnik z muszelek – z otrzymanym idziemy do Adanny - udaj się do poławiacza Tevana i spróbuj zdobyć perłę (lewy dolny róg Portu Tuzmer, przejście przez domek Zimpo) – płacimy 5 mln lub zabijamy 30 Krabików - następnie zabij: Harpia* (0/7) (gwiazdka oznacza dowolne harpie) i przynieś turkus – wracamy do poławiacza i dostajemy perłę - wracamy do Adanny – 206,1k expa, 100 PH i Muszelkowy czar (naszyjnik na 50 lvl – cios krytyczny +2%, wszystkie cechy +21, życie +235, unik +10) 3. Pomóż Keftii w stworzeniu bukietu ślubnego (51 lvl) - zdobądź dla Keftii dwie niezapominajki, dwie echinacee, dwa dzwoneczniki, dwa liście obwojnika - udaj się po wstążkę do Torneg, idziemy do kapłanki Hia [w Siedzibie Kapłanek] - zanieś wstążkę Keftii - zdobądź pięknego motyla do przyozdobienia bukietu (od osoby, która zleca questa z motylkami na 7 lvl) - zaczekaj, aż motyl zostanie przygotowany [około 0,5h] - przekaż motyla handlarce - zaczekaj na ocenę bukietu przez młodą parę – 130,6k expa oraz Bukiet ślubny [unikat, jednoręczny:)] 4. Wspomóż alchemika Seridiusza w pracach badawczych związanych z powstaniem krwiożerczych galaret (56 lvl) - nad magistratem po prawej - zdobądź i zanieś alchemikowi: kawałek przeźroczystej, cytrusowej, pąsowej i morskiej galarety - przynieś alchemikowi flegmę z galarety (pąsowej) - może się okazać, że któraś z galaret będzie do niczego (lub nawet kilka) i wtedy Seradiuszowi należy ich przynieść.. kilka - zaczekaj, aż Seridiusz przeanalizuje skład flegmy (pąsowej galarety) - zdobądź psotnik błękitnawy oraz azbestnik tytanowy – i jeszcze skałogryz bełtający (roślinki) - zaczekaj, aż alchemik przygotuje wywar – 225,5k expa, 350k złota, 45 PH i Wywar Seridiusza (konsumpcyjne – ulecza w sumie 55k hp) 5. Zaginął frachtowiec Gruby Mnich. Popytaj mieszkańców Tuzmer o los Grubego Mnicha (58 lvl) [zleca pani Wernaida – po zejściu w dół od aukcjonera w prawo, kamienica nad Narcyzem] - idziemy do Wirkliusza Runaberda [ma swój domek w Tuzmer w lewej części] - czas rozejrzeć się za jakimiś piratami lub siedzibą latarnika – odwiedzamy latarnika [Latarniane Wybrzeże] – udaj się z informacjami do Wernaidy - poszukaj kogoś, kto zgodzi się wypłynąć na poszukiwania Grubego Mnicha - idziemy do pani kapitan Andlery Katler [Port Tuzmer - nad statkiem „Szara Mewa”] - zaczekaj, aż statek Andrei Katler wróci z poszukiwań – niestety pani kapitan znalazła tylko beczę [da nam ją] - pokaż przedmiot kupcowi Wirkliuszowi - wróć do Andrei Katler i dowiedz się co się stało z resztą towarów - poinformuj Wernaidę o znalezieniu szczątków statku - znajdź kobietę, która pomoże ci przygotować wieniec z kwiatów – zrobi go nam Anecja [niedaleko Narcyza] – należy przynieść: 3 róże, chaber, sasankę i 2 liście byterii - zaczekaj, aż Anecja wykona wieniec [około 20 minut] - zanieś wieniec Wernaidzie - omów szczegóły symblicznego pogrzebu z Wirkliuszem.. - poinformuj Wernaidę o cudownym powrocie członków załogi Grubego Mnicha!! – 248,3k expa, 50 PH i Buty pirata (na 58 lvl – pancerz +65, odporność na zimno -3%, cios krytyczny +1%, wszystkie cechy +23, sa +23%, unik +6) Ps. można również po dowiedzeniu się od latarnika co i jak, zrezygnować z dalszych poszukiwań, w ten czas dostaniemy mniej expa i 15 PH 6. Teleport do Tuzmer (60 lvl) - najpierw odszukaj astralny koncentrator (Trupia przełęcz, lewy dolny róg mapki - koniecznie należy "porozmawiać" ze skałą) - następnie zdobądź linę do wspinaczki - Gopis (jest w Porcie Tuzmer) sprzeda ci linę, za odrobinę złota i prawdziwą różę - spróbuj wspiąć się na skałę – piorun zniszczył koncentrator!! - poinformuj członka zakonu astralnego o swoim odkryciu – odnajdź osobę, która będzie potrafiła naprawić astralny koncentrator – będzie to osoba obsługująca teleport w Nithal - zdobądź odrobinę czystego srebra na wykonanie zębatek (odgórnie zabroniono mówić gdzie to jest - no ale ruszyć głową można:) skąd to srebro mogłoby być? no np. nie z bagien itd.) - zanieś srebro do Gloika - zdobądź dwa kryształy z leśnych południc - zaczekaj, aż Gloik przygotuje dla ciebie przedmioty - napraw koncentrator [uwaga – Gloik mówi co włożyć najpierw – nie chcemy przecież czegoś zepsuć:)] - poinformuj członka zakonu o sukcesie - udaj się do Świątyni Czterech Bóstw (Nithal), aby złożyć ofiarę – za 10k dostaniemy martwego koguta do złożenia w ofierze (w koszu ofiarnym powyżej) - poinformuj członka zakonu o pomyślnym wykonaniu zadania – 340,7k expa, 230k złota, 55 PH i Eliksir teleportacji (konsumpcyjne, 10 sztuk) 7. Dyktando (81 lvl) - zleca mer Losso Minewit (stoi nad aukcjonerem) - porozmawiaj z guwernantką Gretą (jest ona w domku Losso Minewita - na prawo od Magistratu) - płacimy 5k i rozwiązujemy trzy testy ortograficzne [odpowiedzi nie będzie:) zresztą po co? każdy/a chodzi lub chodził do szkoły i pora sprawdzić co z niej wyniósł^^ niemniej duże uznanie dla twórcy questa - świetnie się bawiliśmy całą rodzinką:) niech żyje g_eg__łka!] - 816,9k expa, 5k złota, 100 PH i Tajemnicza kula pomyślności (unikat – przedmiot niezidentyfikowany – dla wszystkich, bez określonego levelu - ulecza i dodaje złota) 8. Garncarce Piwocji zabrakło barwników (82 lvl) - dom Piwocji - w dół i na lewo od aukcjonera - udaj się do alchemika Nitrusa aby dowiedzieć się, dlaczego nie wytwarza już barwników (Nithal, kamienica Nitrusa) - należy mu pomóc dostarczając składniki do wytworzenia pigmentów: pigment czerwony: 5 galbitów różowych, 5 krwistych gwiazd oraz rubin czarny: 10 bryłek węgla kamiennego [Przedmieścia K-h Szyb zachodni p4] zielony: 3 sztuki jadu wywerny, 5 szmaragdów oraz 5 peridotów żółty: 5 fiołków, 5 arnik oraz 5 dzwoneczników fioletowy: 5 echinacei oraz 5 sasanek biały: 5 sztuk kwiatu gargulca Zaczekaj, aż alchemik przygotuje barwniki - zanieś pigmenty Piwocji - zdobądź końskie włosie dla garncarki – z ogona dzikiego konia (Dolina Rozbójników – koń uwielbia cukierki, do znalezienia w Ithan u jednej z „sióstr”) - zanieś włosie Piwocji – 796,5k expa, 56 PH i Dzban Piwocji (unikat, 45 miksów leczących po 3,5k hp) 9. W porcie pojawia się coraz więcej szczurów (87 lvl) - zleca oficer Rajwos Mitlem (jest on w swoim domku na lewo od aukcjonera) - zabij: Portowy szczur (0/3), Parchaty szczur (0/2) - są w Porcie Tuzmer, na statku (Pokład Szarej Mewy) – wracamy do Rajwosa – teraz mamy udać się do mera Tuzmer (stoi nad aukcjonerem) – a teraz do nadzorcy doków Gopisa (jest na pierwszym pomoście od lewej w Porcie Tuzmer) - odnajdź kryjówkę szczurów (nad Siedzibą Straży Portowej - udaj się na spotkanie z Mirutką! Jest w północnej części uniwersytetu - a ponieważ jej nie ma i nieco tu dziwnie to przechodzimy - Caligari: "Pamiętaj, że najpierw musisz zabić Wielkiego kapłana, a później zniszczyć ołtarz! Ale najpierw spróbuj uwolnić Mirutkę. Aha i jeszcze jedno! Saginusowi udało się uwolnić ze statku. Będzie na ciebie czekał gdzieś w Tuzmer!" - porozmawiaj z Mirutką - zabij Wielkiego Kapłana. - zniszcz ołtarz i wróć do Saginusa 3,7 mln expa, 150 PH i kaptur Akhmater (wszystkie są hełmami heroicznymi na 144 lvl) Magiczny kaptur Akhmater - dla maga i tropiciela - pancerz:164, odporność na ogień +13%, absorbuje do: 410 obrażeń fizycznych i 273 magicznych, cios krytyczny +1%, siła krytyka magicznego +12%, intelekt +148, przywraca 204 punktów życia podczas walki, życie +571, mana +36, sa +44% Potężny kaptur Akhmater - dla wojownika i paladyna - pancerz:314, odporność na ogień +3%, cios krytyczny +2%, siła krytyka fizycznego +6%, siła +148, energia +20, mana +36, sa +80% Kaptur zwinności Akhmater - dla tancerza ostrzy i łowcy - pancerz:218, odporność: na truciznę +15% a na ogień +8%, cios krytyczny +3%, zręczność +292, sa +80% PS. oczywiście teleportować się przy udziale Członków Zakonu Astralnego między miastami można -----------------------------------------------------------------------------------